Backstage bij Louwman Exclusive –

Gill Endicott

Dat Gill Endicott in de autobranche terecht kwam, is te danken aan haar man. Toen hij een vacature zag als administrator bij een autobedrijf drong hij er als autoliefhebber op aan dat zijn vrouw daar solliciteerde. Vijftien jaar later werkt Gill nog steeds met plezier als administrator bij Louwman Exclusive.

Begrijp ik het goed dat je ooit op deze baan hebt gesolliciteerd op aanraden van je man?
Ja, ik werkte als financieel medewerker bij SpaarBeleg en die verhuisden hun backoffice naar Noord Nederland. Ik besloot niet mee te verhuizen. Mijn man zag een vacature bij Hessing als administrateur. Hij is gek van auto’s dus hij drong er bij mij op aan dat ik moest gaan solliciteren. Het was destijds een parttime baan en dat was voor mij handig vanwege mijn zoon die toen nog klein was. Na de overname door Louwman Exclusive ben ik hier gebleven.

Heb je inmiddels net zoveel passie voor auto’s als je man?
Nee, ik vind het wel leuk, maar ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan een auto. Ik rijd zelf een Suzuki Alto en dat vind ik prima. Mijn man is wel een autoverzamelaar, soms hebben we wel zeven auto’s tegelijk. Hij heeft met name iets met oude Engelse auto’s. We hebben van alles gehad, van een MG tot een Rover en nu bijvoorbeeld een Triumph Stag. Ik vind het vooral in de zomer leuk om als het lekker weer is een rondje te rijden langs de Lekdijk.

Heb je bij Louwman Exclusive ook een voorkeur voor de Engelse merken?
Ik ben zelf het meest gecharmeerd van oude Engelse auto’s, dus de Morgan sluit daar goed bij aan. Ik vind het een leuke auto om te zien. De Morgan Club is hier ook regelmatig.

We zijn vaak het startpunt van een rally, dus dan komen er veel unieke auto’s voor de deur. Dan is het leuk om al die auto’s hier te zien. Ik ben geboren en opgegroeid in Engeland. Daar komt de affiniteit voor Engelse auto’s waarschijnlijk vandaan.

Kom je als administrator ook in contact met de merken?
We kopen natuurlijk veel onderdelen in bij de fabrikanten, dus ik heb regelmatig contact met Bentley, Rolls-Royce of een van de andere merken. Omdat we zoveel verschillende merken hebben, zijn er ook veel verschillende systemen die we moeten integreren in ons eigen administratiesysteem. Dat maakt het soms wel ingewikkeld en betekent dat er hier en daar uitzonderingen zijn in het proces die je moet weten.

Wat vind je het leukste aspect aan je werk als administrateur?
Het werk is erg veranderd in de afgelopen vijftien jaar. Er is natuurlijk veel geautomatiseerd op het gebied van administratie. Vroeger deed ik de auto-administratie erbij. Dat was leuk omdat je dan heel goed weet wat er speelt in het bedrijf. Toen het bedrijf ging groeien werd dat teveel, nu doet Justin van Reen dat.

Het werk is niet gecompliceerd, maar wel erg gevarieerd en ik voel mij vaak eigen baas. Ik deel zelf mijn werk in, en dat vind ik prettig. Vandaag doe ik bijvoorbeeld de facturen, omdat er relatief weinig post is. Het grappige is dat ik van nature chaotisch ben, maar als het aankomt op het invoeren van de administratie of een overboeking dan maak ik bijna nooit fouten. Je moet nauwkeurig werken en dat kan ik goed, ook al ligt mijn bureau soms vol met van alles.

———————————————————————————————————————————————————
OVER GILL
Administrator | In dienst sinds: 2012 | Leeftijd: 56 jaar | Kinderen: 1 zoon | Wat houdt haar bezig buiten het werk: Gill is bij vlagen creatief, momenteel tekent ze veel mandala’s.