Backstage bij Louwman Exclusive –

Julie Reimus

‘Een bedrijf met ADHD’, zo omschrijft Julie Reimus het bedrijf waarin ze werkt. Als marketing manager met veel neventaken is zij de olie in de motor van Louwman Exclusive. In de lounge spraken we haar onder het genot van een kop koffie.

Je bent hier sinds de start van het bedrijf. Is je functie sindsdien veranderd?
In 2012 werd ik gevraagd om een half jaar te helpen bij de start van Louwman Exclusive. Dat was een tijd van pionieren, want letterlijk alles wat je als bedrijf nodig hebt – van koffie tot kopieerapparaat – moest worden geregeld. Toen de basis op orde was zijn we Louwman Exclusive en de merken gaan positioneren en hebben we onder andere met behulp van evenementen langdurige klantrelaties opgebouwd. Sinds kort is er een marketeer voor alle online activiteiten. Ik ben zelf voornamelijk bezig met het bedenken en organiseren van alle evenementen en de ondersteuning van Arjen, de managing director.

Heb je veel contact met de verschillende merken?
Ik heb regelmatig contact met alle merken. De marketing-inspanning verschilt per merk. Bij McLaren kom ik een paar keer per jaar voor een marketingmeeting waar we naast een productpresentatie ook dieper ingaan op specifieke acties. Daar werken we samen met andere marketing managers nieuwe ideeën uit. Het is een leuk moment om even te sparren met marketing managers van andere landen.

Zie je jouw werkzaamheden de komende jaren steeds meer verschuiven naar het internet?
Er gebeurt veel online en daar doen we als Louwman Exclusive ook heel actief aan mee. Maar onze klanten zijn erg verschillend in karakter en in hun beslissingsproces. Er zijn mensen die kopen op maandagochtend binnen een uur een auto, maar er zijn er ook die twee jaar doen om de beslissing te nemen. Om het verhaal van Louwman Exclusive te vertellen hanteren we een crossmediale aanpak waarbij de persoonlijke touch altijd aanwezig is. We hebben intensief contact met onze klanten en ik verwacht dat we die aandacht voor de klant de komende jaren verder ontwikkelen, on- en offline.

Wat vind jij een hoogtepunt in jouw werk?
Ik ben met name enthousiast over de diversiteit in mijn werk. Dit bedrijf heeft ADHD zeg ik altijd. Er gebeurt veel en er verandert continu veel. Sommige merkgerelateerde informatie krijg je pas kort van tevoren om het risico op lekken te voorkomen. Zo had ik een keer tien dagen de tijd om een introductie voor de Maserati Levante te organiseren. Binnen 10 dagen was er een locatie, uitnodigingen en stonden er 400 gasten op een evenement te genieten van zo’n mooie nieuwe auto. Als ik dan ’s avonds naar huis rijd, zit ik stuiterend in de auto te genieten dat alles is gelukt en het een geweldig evenement was.

Had je voor deze baan ook al een passie voor auto’s?
Als kind was ik meer bezig met paardrijden en zeilen, maar halverwege de twintig kreeg ik serieuze interesse in auto’s. Dat is best laat, want de liefde voor auto’s zat al heel lang in de familie. Mijn moeder racete in de jaren 60 in de Formule V. En zowel mijn oma als mijn moeder hebben de Tulpenrally gereden. Ik heb prachtige oude foto’s van mijn oma in nette rok naast haar Volvo Amazone bij de start. Zelf heb ik hem ook een paar keer gereden als navigator. Voordat ik hier kwam werken had ik dus meer met klassieke auto’s. Sinds ik dagelijks tussen de snelle pk’s zit, vind ik de hedendaagse auto’s interessanter. Het is werk dus het went, maar als ik met bezoekers een rondje door het pand loop of er komt een nieuw model de showroom binnen dan is het weer even heel bijzonder.


OVER JULIE
Marketing Manager | In dienst sinds: 2012 | Leeftijd: 49 jaar | Wat houdt haar bezig buiten het werk: in haar vrije tijd gaat Julie graag uit eten en drinkt een goed glas wijn.