Davide Grasso, CEO van Maserati: “De Ghibli is een iconisch Maserati-model. Met meer dan 100.000 geproduceerde exemplaren sinds de lancering in 2013 belichaamt dit model perfect ons DNA en de waarden van het merk. Daarom hebben we ervoor gekozen om met de Ghibli het elektrificatie-offensief in te zetten dat het merk in de toekomst zal kenmerken: vorig jaar onthulden we de nieuwe Ghibli Hybrid, het eerste hybridemodel in de historie van Maserati.”
Het succes van de Maserati Ghibli onderstreept dat de filosofie van het merk om zijn modellen continu door te ontwikkelen, succesvol is. Zelfs jaren na het debuut van de sportsedan met zijn coupé-silhouet zijn autokenners nog onder de indruk van dit model. Speciaal voor modeljaar 2021 werden uitgebreide technische en stilistische verbeteringen doorgevoerd. Onder andere het volledig nieuwe infotainmentsysteem MIA (Maserati Intelligent Assistant) met een 10,1 inch display in 16:10-verhouding vormt een waardevolle upgrade. Verder stelt het nieuwe Maserati Connect* programma de eigenaar in staat om verbonden te blijven met zijn auto en bijvoorbeeld tot in detail te worden geïnformeerd over de staat van de auto.
Voor het eerst is er ook een V8-motor leverbaar voor de Ghibli. De 580 pk sterke 3,8-liter twin turbo-krachtbron zorgt ervoor dat de Ghibli Trofeo in slechts 4,3 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert, de topsnelheid bedraagt 326 km/u. Niet eerder was een sedan van Maserati zo snel. De exclusiviteit van deze versie wordt ook onderstreept door de nieuwe ‘Corsa’-rijmodus en stilistische elementen die het unieke karakter van de auto duidelijk herkenbaar maken.
De Ghibli Hybrid is een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van Maserati, die meer dan 106 jaar teruggaat. Het model geeft de aanzet tot de elektrificatie van het merk en luidt een nieuw tijdperk in. De Ghibli Hybrid heeft een 2,0-liter viercilindermotor die is gekoppeld aan BSG, eBooster en een 48 volt accu. Het systeemvermogen bedraagt 330 pk, de topsnelheid bedraagt 255 km/u en een sprint van 0 naar 100 km/u vergt slechts 5,7 seconden. Als het gaat om het hybridiseren van zijn modellen, volgt Maserati met succes de strategie van brandstofbesparing in combinatie met verbeterde prestaties.